Regeländerungen – Eure Meinung ist gefragt!

Hallo ihr Lieben,

während der lange Winterpause habt ihr sicher ein wenig Zeit um euch Gedanken über einige Regeländerungen im Laser2 zu machen 🙂

Schon seit längeren steht zur Diskussion andere, einfachere aber dennoch kostengünstige Systeme für den Baumniederholer, die Cunnigham und den Unterliekstrecker zu erlauben. Inzwischen hatte ich mehrere lange Diskussionen mit Avram, den Holländern und Engländern und die Regeln wurden abgeändert und umgeschrieben und wieder geändert und…. Nun, inzwischen hat Avram zumindest die Ideen formuliert (es handelt sich noch nicht um den finalen Regeltext) damit ihr darüber abstimmen könnt. Hier sind die nun hoffentlich finalen Ideen (ich habe mal einfach den englischen Text eingefügt, kann aber gern eine Übersetzung anfertigen, wenn das nötig ist):

1) Outhaul: Allow a block to be added to the tack strap on the boom, and the outhaul led through it in either of two configurations: reverse the direction of the cleat and pass the line through the block and then through the cleat – allows one-handed pulling towards the stern – or: pass the line through the cleat, then the block, and end with a take-up system (elastic cord) on the boom so there is never any slack to get caught in during a capsize.

2) Vang; Anything you want between mast and boom, but must attach via existing fittings. Maximum purchase: 12:1. Continue still not allowed to be connected to anything else after exiting the cleat (this is for safety: it creates a trap that could pull a person underwater during a „turtle“ capsize).

2a) Vang option: Allow two blocks added to the base of the mast to turn the final (doubling) length out to the gunwales (this makes an integrated cleat unnecessary and thus less expensive blocks can be used), and allow two clam cleats forward of the shrouds (similar to the spinnaker pole uphaul cleats). This would require all lines to always be within 2cm from the deck when taught (also for safety, so a person is unlikely to get caught in them during a capsize).

3) Cunningham: Must be functionally identical to current system, but you may add blocks at all turning points including the tack strap on the boom if you use that as a turning point. A block may be attached directly to the boom provided that it is configured to be in the same place as the tack strap, and that it is not permanent (no change to the metal of the boom).

3a) Cunningham Option: Same as vang option, but for Cunningham. This would result in two lines; one from the tack through the cunningham grommet ending in a block, and the other from gunwale to gunwale, going through said block. If both this options and the vang option are used, the blocks at the mast base may be double-blocks.

4) Main Sail Tack attachment: Allow a length of line to be used to tie the tack forward around the mast (this is for people who do not attach the tack directly to the strap on the boom, but instead run the Cunningham through the tack strap and then to the sail-tack grommet – it helps keep a proper shape  when the outhaul might otherwise pull the tack of the sail aft).

Meldet euch bitte bei mir oder direkt bei Avram, wenn Rückfragen bestehen oder etwas unverständlich ist. Bitte gebt mir eurer Feedback – vor allem Kritik – bis Ende Januar. Wenn ich nichts weiter höre, werte ich das als Zustimmung und dann dürft ihr nachher nicht schimpfen 🙂

Herzliche Grüße
Vanessa

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